woensdag 13 november 2013

Sjaal haken

Het wordt stilaan kouder, de sjaals komen nu wel van pas.
Gisteren even langs mijn favoriete winkel geweest en even rondgesnuffeld .
Er was weer zoveel keuze bij de afdeling wol,ik heb geen moeite gehad om iets te vinden.
Mij oog viel op een heel dunne woldraad maar zo zacht , het zal geen dikke sjaal worden maar een lekker zacht sjaaltje, toch denk ik dat hij wel veel warmte zal geven.
Het patroon is heel simpel,maar toch het geeft een mooi effect.
Het bestaat uit lossen en stokjes.

Even een korte beschrijving:
42 losse haken voor de opzet.
Er staan op het patroon 4 tekeningen ik heb gekozen om hem iets breder te maken dus 5
en heb bij de opzet al ineens de extra lossen bij gerekend.


Hier kun je al iets zien van hoe hij gaat worden.
We moeten nog een heel lang stuk haken.
De bolletjes zijn de lossen de kruisjes zijn stokjes.

Even de beginners op
 weg helpen.

We beginnen met 42 lossen op te zetten,dan draaien we ons werk en gaan terug en slaan 3 lossen over in de vierde losse maken we het eerste stokje dan slaan we weer 2 lossen over en maken in de volgende losse 3 stokjes 1 losse en weer 3 stokjes allemaal in die zelfde lossen, dan slaan we weer 2 losse over en maken we in de volgende losse één stokje en in de daarop volgende losse weer een stokje dit herhalen we tot op het laatste en eindigen met 2 stokjes.
Dan draaien we weer ons werk een beginnen we met 3 lossen en die losse tellen als het eerste stokje van de volgende rij en daarnaast weer een stokje en beginnen we verder met ons telpatroon maar inplaats van 3x drie stokjes maken we nu 2x twee stokjes.

IK hoop dat jullie er een beetje uit geraken en er even veel plezier aan beleven als ik .

Groetjes Anne-Marie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten