woensdag 15 januari 2014

Voorbereidingen

In het boekje Quilt country n°35 heb ik een klein quiltje gezien dat ik leuk vind.

                                       

Ik ben dan weer niet te houden en ben direct met de voorbereiding begonnen.
Er komt toch nog veel bij kijken eerst patroon overnemen dan malletjes maken uit karton
(ik neem karton omdat ze maar één keer worden gebruikt) elke blok is anders.
De stof kiezen is ook altijd tijdrovend welke stoffen passen goed bij elkaar, het zijn maar heel kleine lapjes die ik nodig heb, en dan niet vergeten ze te strijken,dat is ook belangrijk vooral de nieuwe stoffen ze zouden wel eens kunnen krimpen :-(

Eenmaal gekozen kunnen we beginnen


Zo zou het er moeten uitzien als het af is.



Er komt ook stitchery aan te pas dus even op een lichtbak het patroon leggen en op stof overnemen


Nu nog de juiste kleur dmc kiezen en we kunnen aan de slag.
Maar dat zal voor morgen zijn. Samen met mijn quilt vriendin gaan we een dagje quilten,
het is weer al zo lang geleden dat we dat gedaan hebben.
En dan later op de dag laat ik het resultaat zien.
Ik wens iedereen nog een fijne avond toe x






1 opmerking:

  1. Ja t'is al veel te lang geleden dat we nog eens konden afspreken, ik zie er al naar uit!!!
    Tot straks xxx

    BeantwoordenVerwijderen